Leaping Bunny Logo - ζητήστε προϊόντα με αυτό το σήμα

Leaping Bunny Logo - ζητήστε προϊόντα με αυτό το σήμα
The original and only Leaping Bunny - Το μοναδικό σήμα για καθαρές επιχειρήσεις

Monday, June 25, 2007

Διαφορές καταλόγων LEAPING BUNNY και PETA

Είναι τα προϊόντα που εμφανίζονται στους καταλόγους της ΡΕΤΑ cruelty-free?

Κάποια είναι, αλλά τα περισσότερα δεν είναι cruelty-free. Δηλαδή, οι επιχειρήσεις που τα παράγουν δεν έχουν απεμπλακεί συνειδητά και μόνιμα από τη χρήση ζώων για πειράματα τόσο των τελικών προϊόντων όσο και των συστατικών τους.

Συγκρίνετε μόνοι σας:

Κριτήρια ΡΕΤΑ
Για να μπει μία επιχείρηση ως 'καλή' στον κατάλογο της ΡΕTA αρκεί να στείλει μία γραπτή δήλωση στην ΡΕΤΑ που λέει ότι δεν κάνει "μη απαραίτητα" πειράματα, ούτε αναθέτει σε άλλες επιχειρήσεις την διεξαγωγή τους, τόσο για τελικά προϊόντα, όσο και για συστατικά. Κανένας από την ΡΕΤΑ δεν ελέγχει πόσο αληθινή (και μόνιμη) είναι αυτή η δήλωση. Γι' αυτό σε κάθε έκδοση του καταλόγου της PETA υπάρχουν αρκετές μετακινήσεις. Κάποιες επιχειρήσεις βγαίνουν για λίγο, μετά ξαναμπαίνουν, κ.λπ. Επιπλέον, χωράει πολλή συζήτηση για το τι εκλαμβάνει κάθε επιχείρηση ως "μη απαραίτητα" πειράματα (περισσότερα γι' αυτό σε άλλο post).

Κριτήρια Leaping Bunny
Για να μπει μπει μία επιχείρηση στους καταλόγους leaping bunny (βλ. CCIC και BUAV) πρέπει αυτή και οι προμηθευτές της να υποστούν αυστηρό και λεπτομερή έλεγχο από την CCIC ή την BUAV, από όπου να προκύπτει ότι η επιχείρηση και οι προμηθευτές της έχουν σταματήσει για πάντα (από ένα σταθερό χρονικό σημείο και μετά) την εμπλοκή τους σε πειράματα με ζώα.

Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.

Γιατί;

Μία επιχείρηση που θέλει να διατηρήσει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει πειραματόζωα στο μέλλον, δεν μπορεί με τίποτα να μπει στον κατάλογο Leaping Bunny. Όμως η ΡΕΤΑ θα την βάλει στη λίστα της, αρκεί η επιχείρηση να δηλώσει γραπτώς ότι "σήμερα" είναι 'καθαρή'.

Συνεπώς, αγοράζοντας από τον κατάλογο της PETA τα χρήματά μας "δεν πιάνουν τόπο", δεν επιβραβεύουν δηλαδή τις πραγματικά υπεύθυνες επιχειρήσεις. Αντιθέτως, στερούν από τις πραγματικά υπεύθυνες επιχειρήσεις (και όλους τους προμηθευτές cruelty-free συστατικών) την ικανότητα να ορθοποδήσουν. Υπάρχουν επιχειρήσεις που έχουν κάνει όλον τον απαιτούμενο αγώνα για να πιστοποιηθούν με το πρότυπο Leaping Bunny (όπως η Magick Botanicals στις ΗΠΑ), αλλά πτωχεύουν. Ενώ υπάρχουν άλλες εταιρείς, που δεν είναι πιστοποιημένες με το πρότυπο Leaping Bunny, οι οποίες πλουτίζουν, ζουν, και βασιλεύουν, πάνω στην δική μας άγνοια και στο αίμα των πειραματόζωων.

Ας μην το επιτρέψουμε άλλο αυτό. Ας αγοράζουμε μόνο από πιστοποιημένες με το leaping bunny, πραγματικά cruelty-free επιχειρήσεις.

Λίγη ιστορία
Το 1996, η PETA συμμετείχε στον συνασπισμό CCIC που μαζί με την ECEAE δημιούργησε το Leaping Bunny. Όταν λοιπόν δημιουργήθηκε το πρότυπο Leaping Bunny και μπήκε σε εφαρμογή, θα έπρεπε και η ΡΕΤΑ να προσπαθήσει να πείσει τις επιχειρήσεις που έβαζε μέχρι τότε στη λίστα της να πιστοποιηθούν με το πρότυπο αυτό. Όμως, αποφάσισε να συνεχίσει να βάζει στον κατάλογό της μη-πιστοποιημένες επιχειρήσεις και έτσι αποχώρησε από την CCIC.

Μία εξήγηση για την κίνηση αυτή της ΡΕΤΑ είναι η εξής: Εάν το 1996 η ΡΕΤΑ άρχιζε να προωθεί μόνο τις επιχειρήσεις που είχαν πιστοποιηθεί με το πρότυπο Leaping Bunny, προφανώς αυτό θα δυσαρεστούσε πολλές (και δυνατές) επιχειρήσεις, οι οποίες είχαν επενδύσει μέσω της διαφήμισής τους από τον κατάλογο της ΡΕΤΑ στην εικόνα της 'κοινωνικά υπεύθυνης' επιχείρησης, χωρίς να έχουν κάνει ουσιαστικά πράγματα. Από την άλλη, η PETA είναι 'απλωμένη' σε τόσες πολλές δραστηριότητες, και τόσα πολλά μέτωπα, που θα χρειαζόταν να στερήσει πολλούς πόρους και χρήματα από άλλες της εξίσου σημαντικές δραστηριότητες και να τους αφιερώσει στο να πείσει τις επιχειρήσεις αυτές να πιστοποιηθούν με το πρότυπο Leaping Bunny.

Συνεπώς, από τη μία δεν μπορεί να δυσαρεστήσει υπάρχοντες "πελάτες/διαφημιζόμενους", από την άλλη δεν έχει την δυνατότητα να τους πείσει να πιστοποιηθούν. Το αποτέλεσμα είναι ότι αυτή τη στιγμή ο κατάλογός της περιλαμβάνει επιχειρήσεις που ΔΕΝ είναι cruelty-free. Επιχειρήσεις όμως που αν τις ρωτήσεις, θα σου πουν με τον πιο εύσχημο τρόπο, ότι κάνουν "ό,τι μπορούν" για να μην διαιωνίζουν αυτό το πρόβλημα. Μόνο που αυτό που μπορούν, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΟ για όλα εκείνα τα ζώα που βασανίζονται και πεθαίνουν ανώφελα για να βγει το νέο βελτιωμένο καλλυντικό και το νέο απορρυπαντικό.

Υπάρχουν επιχειρήσεις που μπόρεσαν να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές στην παραγωγή τους, και συνεχίζουν να μπορούν, και έχουν αναλάβει ΜΟΝΙΜΗ δέσμευση απέναντί μας ώστε τα προϊόντα που μας προσφέρουν να μην έχουν αίμα στα συστατικά τους.

Οι επιχειρήσεις αυτές εμφανίζονται στους καταλόγους της CCIC και της BUAV. Για προϊόντα από αυτές τις επιχειρήσεις που μπορείτε να βρείτε στην Ελλάδα, πατήστε εδώ.

_

1 comment:

foxy vegan said...

πολύ ενημερωτικό ποστ. Μπράβο γιατί γίνονται πολλές παρανοήσεις με τις διαφορετικές λίστες. Κρίμα που η PETA αν και με τόση δράση, έχει τόσο ελαστικά κριτήρια...=(

Non-greek speakers

Please visit this site. Thank you.